Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση – Κοινό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο Πατρών
Πληροφορίες προγράμματος- Διάρκεια σπουδών: 4 Εξάμηνα
- Τίτλος σπουδών: Μεταπτυχιακό στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση
- Επίπεδο τίτλου σπουδών: Μεταπτυχιακά
- Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
- Μέθοδος φοίτησης: Εξ΄ αποστάσεως
- Ελάχιστες πιστωτικές μονάδες: 120
- Ελάχιστες ευρωπαϊκές μονάδες: 120
Περιγραφή Προγράμματος
Σκοπός του Κοινού Μεταπτυχιακού Προγράμματος είναι να προετοιμάσει τους/τις φοιτητές/τριες με τις κατάλληλες ακαδημαϊκές γνώσεις και επαγγελματικές δεξιότητες ώστε να εργαστούν σε πολλαπλά πεδία εφαρμογής της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Διαμεσολάβησης (όπως [διαπολιτισμικές] εκπαιδευτικές μονάδες, οργανισμοί, φορείς μεταναστευτικής πολιτικής, μη κυβερνητικές οργανώσεις, κρατική και τοπική [αυτό]διοίκηση) με απώτερο στόχο την κοινωνική συνοχή και συμπερίληψη. Το πρόγραμμα προάγει τον σεβασμό στον πλουραλισμό και τη διαφορετικότητα, τη διαπολιτισμική επίγνωση και ικανότητα, τη διαπολιτισμική επικοινωνία, το διάλογο και τη διαμεσολάβηση, τη συνεργατική διαπολιτισμική μάθηση, καθώς και δεξιότητες διαφοροποιημένης διδασκαλίας/σχεδιασμού δια της:
- (α) παρακολούθησης σχετικών μαθημάτων και
- (β) μελέτης σχετικής βιβλιογραφίας (Ελληνικής και ξενόγλωσσης).
Επιπλέον, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από:
- την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής/ποιοτικής έρευνας,
- την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Διατριβής, και
- την Πρακτική Άσκηση των φοιτητών.
Για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (Master) είναι υποχρεωτική η επιτυχής συμπλήρωση 120 ECTS, η παρακολούθηση δηλαδή 9 εξαμηνιαίων μαθημάτων (90 ECTS) ή 6 εξαμηνιαίων μαθημάτων (60 ECTS) και Μεταπτυχιακής Διατριβής (30 ECTS), καθώς επίσης και η επιτυχής ολοκλήρωση της Πρακτικής Άσκησης (30 ECTS).
Προοπτικές Σταδιοδρομίας
Το περιεχόμενο και η Πρακτική Άσκηση του Κοινού Μεταπτυχιακού Προγράμματος συμβάλλουν, έτσι ώστε να διαμορφωθούν επιστήμονες-ερευνητές (δράσης) και διαμεσολαβητές, με αναστοχαστική διάθεση και ικανότητα να παραγάγουν νέα διαπολιτισμική γνώση διαμορφώνοντας μια συμπεριληπτική κοινωνία.
Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να έχουν προοπτικές απασχόλησης:
- Ως εκπαιδευτικοί στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα λαμβάνοντας εξειδικευμένη γνώση στην διαπολιτισμική εκπαίδευση, την διαφοροποιημένη διδασκαλία και τη σχολική διαμεσολάβηση. Συγκεκριμένα, οι απόφοιτοι λαμβάνουν την προβλεπόμενη μέσω ΑΣΕΠ μοριοδότηση στους πίνακες διορισμών μονίμων και αναπληρωτών, αλλά και για τις κρίσεις στελεχών, κτλ..
- Ως διαμεσολαβητές σε φορείς που ασχολούνται με ζητήματα ένταξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (μετανάστες, πρόσφυγες, αιτούντες άσυλο, ομάδες με διαφορετικές πολιτισμικές αντιλήψεις και πρακτικές, κτλ.). Οι απόφοιτοι έχουν τη δυνατότητα ένταξης σε εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ για τους Διαπολιτισμικούς Μεσολαβητές προχωρημένου επιπέδου Α’ (2η διαδρομή).
- Ως επαγγελματίες γνώσης και στελέχη εκπαίδευσης στο ευρύτερο πεδίο εφαρμογής της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Διαμεσολάβησης σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.
Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές
Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να γίνουν δεκτοί σε σπουδές Τρίτου Κύκλου (Διδακτορικές Σπουδές)
Κριτήρια Εισδοχής
Ελάχιστη προϋπόθεση για εισδοχή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών αποτελεί η κατοχή πτυχίου (Bachelor’s Degree), από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο.
Επιπρόσθετα, οι υποψήφιοι φοιτητές/τριες θα πρέπει να πληρούν και τα ακόλουθα κριτήρια εισδοχής:
- Αίτηση Εισδοχής: Όλα τα πεδία πρέπει να συμπληρωθούν, συμπεριλαμβανομένου και του πεδίου 9 με τα στοιχεία των δύο συστάσεων.
- Βιογραφικό Σημείωμα (CV).
- Επικυρωμένο Αντίγραφο Πτυχίου από αναγνωρισμένα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ο τίτλος πρέπει να συμπεριλαμβάνει ημερομηνία ορκωμοσίας και τελικό βαθμό πτυχίου.
- Επικυρωμένο Αντίγραφο Αναλυτικής Βαθμολογίας: Η Αναλυτική Βαθμολογία πρέπει να είναι η τελική, η οποία εκδόθηκε μετά την έκδοση του τίτλου σπουδών και συμπεριλαμβάνει ημερομηνία ορκωμοσίας και τελικό βαθμό πτυχίου.
- Αναγνώριση από ΔΟΑΤΑΠ, για υποψήφιους φοιτητές/τριες από Ελλάδα, σε περίπτωση που ο προπτυχιακός τίτλος δεν απονεμήθηκε από Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) ή από Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Τ.Ε.Ι.) της Ελλάδας.
- Αντίγραφο Πολιτικής Ταυτότητας.
- Έκθεση Προσωπικών Στόχων και Ερευνητικών Ενδιαφερόντων (περίπου 2 σελίδες): Μία επιστολή στην οποία θα αναφέρονται οι επιμέρους ικανότητες και δυνατότητες του/της υποψηφίου/ας, το βιογραφικό του/της, καθώς επίσης οι προσδοκίες του/της από το πρόγραμμα και ο τρόπος με τον οποίο θα τον/τη βοηθήσει στην προσωπική ανέλιξη και στην ανάπτυξη της καριέρας του.
- Προηγούμενη διδακτική πείρα και άλλα στοιχεία όπως άρθρα, μονογραφίες, βραβεία, ακαδημαϊκές διακρίσεις κ.ά. αποτελούν πλεονέκτημα.
-
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- Να καταστούν πλέον ενήμεροι και ευαισθητοποιημένοι σε θεμελιώδεις έννοιες, αρχές και μοντέλα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Διαμεσολάβησης.
- Να εμβαθύνουν στο περιεχόμενο και τη λογική των σύγχρονων τάσεων, θεωριών και έρευνας που αφορούν στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση.
- Να ενημερωθούν με πληρότητα για το εύρος και το περιεχόμενο των εκπαιδευτικών αναγκών των εκπαιδευομένων (μαθητών, επωφελούμενων των προγραμμάτων δια βίου μάθησης) καθώς και για τον διεπιστημονικό χαρακτήρα του αντικειμένου.
- Να κατανοήσουν τη φιλοσοφία, την αναγκαιότητα και τις στρατηγικές εφαρμογής της διαπολιτισμικής συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και της διαμεσολάβησης στους εκπαιδευτικούς ή άλλους οργανισμούς και να αναλύουν τις πιθανές δυσκολίες υλοποίησής τους με τα σημερινά δεδομένα.
- Να αποκτήσουν το απαραίτητο επιστημονικό υπόβαθρο και τις αναγκαίες δεξιότητες για το σχεδιασμό και τη διεξαγωγή ερευνών σε μικροκλίμακα στον χώρο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Διαμεσολάβησης.
- Να δύνανται να μελετούν και να αναλύουν κριτικά έρευνες στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση με σκοπό την επαρκή ενημέρωσή τους για την πορεία της έρευνας στον οικείο χώρο, το εύρος των δεδομένων που εκτίθενται και την προοπτική επέκτασή τους στη (σχολική) πράξη καθώς και την επισήμανση τυχόν ελλείψεων και περιορισμών τους.
- Να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με μια σειρά εργαλείων αξιολόγησης της διαπολιτισμικής ικανότητας.
- Να συνειδητοποιήσουν το γεγονός ότι η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση αποτελούν κατεξοχήν προϊόντα συνευθύνης και προγραμματισμένης συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκομένων μερών (σχολείο, γονείς, διαμεσολαβητές, στελέχη οργανισμών, τοπική/ευρύτερη κοινωνία).
- Να κατανοήσουν ότι η δράση των εμπλεκομένων επιστημών στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση αφορά σε καίριους τομείς όπως (διαφοροποιημένη) διδασκαλία, ψυχολογική στήριξη, συμβουλευτική, διασφάλιση κατάλληλων συνθηκών υλικοτεχνικής υποδομής, διάθεση κατάλληλα προσαρμοσμένων εποπτικών μέσων, χρήση της νέας τεχνολογίας και διαδραστικών τεχνικών ως (εναλλακτικών) μέσων διδασκαλίας, κ.λπ.
- Να ενημερωθούν για τα υπάρχοντα εκπαιδευτικά προγράμματα και λογισμικά και να καταστούν ικανοί να εκπονούν και να εφαρμόζουν κατάλληλες διαφοροποιημένες στρατηγικές διδασκαλίας και διαμεσολάβησης.
- Να αποκτήσουν ευχέρεια και ανάλογες δεξιότητες αναφορικά με τη συλλογή και την ταξινόμηση σύγχρονου βιβλιογραφικού υλικού καταφεύγοντας στη μελέτη και αξιοποίηση κατάλληλων επιστημονικών πηγών και στη χρήση του διαδικτύου.
- Να αναπτύξουν δεξιότητες συγγραφής και τεκμηρίωσης ερευνών που σχεδιάζουν και διεξάγουν οι ίδιοι, ατομικά ή συλλογικά, με τη συνδρομή και εποπτεία των διδασκόντων καθηγητών τους και να ενθαρρύνονται να συμμετέχουν με ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια, συμπόσια και (δι)ημερίδες ή και να επιδιώκουν τη δημοσίευσή τους σε επιστημονικά περιοδικά.
- Να λειτουργήσουν στο σύγχρονο σχολείο, σε οργανισμούς αλλά και την ευρύτερη κοινωνία ως εκπαιδευτικοί λειτουργοί/στελέχη αναφοράς και φορείς αλλαγής αναλαμβάνοντας ενεργητικό ρόλο, αλλά και ρόλο συμβούλου-καθοδηγητή συναδέλφων τους στην εμπέδωση της διαπολιτισμικά διαφοροποιημένης προσέγγισης και της διαμεσολάβησης για δημιουργία συμπεριληπτικών κοινοτήτων μάθησης.
- Να εφαρμόζουν δημιουργικά τη στρατηγική της διαπολιτισμικής, μετασχηματιστικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στους φορείς που εργάζονται.
-
Section: A – Υποχρεωτικά Μαθήματα
Min. ECTS Credits: 30 Max. ECTS Credits: 30
Course ID Course Title ECTS Credits EDUGI-521 Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης 10 EDUGI-523 Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Σχεδιασμός Διαπολιτισμικών Προγραμμάτων 10 EDUGI-622 Διαπολιτισμική Μεσολάβηση και Διάλογος 10 Section: B – Μαθήματα Περιορισμένης Επιλογής
Min. ECTS Credits: 40 Max. ECTS Credits: 40
Notes: Οι φοιτητές δεν μπορούν να επαναλάβουν μάθημα που έχουν επιλέξει σε προηγούμενο εξάμηνο.
Course ID Course Title ECTS Credits EDUGI-524 Συγκριτική Διαπολιτισμική Παιδαγωγική και Παγκοσμιοποίηση 10 EDUGI-525 Πολυγραμματισμοί και Δίγλωσση Εκπαίδευση 10 EDUGI-526 Διαπολιτισμική Επικοινωνία 10 EDUGI-528 Συμπεριληπτικό και Δίκαιο Σχολικό Πλαίσιο για Όλους 10 EDUGI-529 Διαπολιτισμική Κοινωνική Ψυχολογία 10 EDUGI-621 Παιδαγωγική της Συμπερίληψης 10 EDUGI-623 Ψηφιακή Αφήγηση και Μεγάλα Δεδομένα στις Κοινωνικές Επιστήμες 10 EDUGI-624 Πολιτική, Δημοκρατία και Εκπαιδευτική Ηγεσία 10 EDUGI-697 Εξατομικευμένη Μελέτη 10 Section: C – Κύκλος Α: Έρευνα και Αξιολόγηση
Min. ECTS Credits: 10 Max. ECTS Credits: 10
Notes: Οι φοιτητές δεν μπορούν να επαναλάβουν μάθημα που έχουν επιλέξει σε προηγούμενο εξάμηνο.
Course ID Course Title ECTS Credits EDUGI-510 Εκπαιδευτική Έρευνα 10 EDUGI-511 Ποιοτική Έρευνα στην Εκπαίδευση 10 EDUGI-512 Ποσοτική Έρευνα στην Εκπαίδευση 10 Section: D – Κύκλος Β: Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης
Min. ECTS Credits: 10 Max. ECTS Credits: 10
Notes: Οι φοιτητές δεν μπορούν να επαναλάβουν μάθημα που έχουν επιλέξει σε προηγούμενο εξάμηνο.
Course ID Course Title ECTS Credits EDUGI-500 Θεωρία και Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης 10 EDUGI-501 Εκπαιδευτική Ψυχολογία 10 EDUGI-502 Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης 10 Section: E – Μεταπτυχιακή Διατριβή
Min. ECTS Credits: 30 Max. ECTS Credits: 30
Course ID Course Title ECTS Credits EDUGI-699 Μεταπτυχιακή Διατριβή 30 Section: F – Πρακτική Άσκηση
Min. ECTS Credits: 30 Max. ECTS Credits: 30
Course ID Course Title ECTS Credits EDUGI-698 Πρακτική Άσκηση 30 -
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ο φοιτητής θα πρέπει να ολοκληρώσει 30 πιστωτικές μονάδες/credits 120 ECTS.
Το πρόγραμμα μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε 2 έτη (4 εξάμηνα) .
Η φυσική παρουσία του φοιτητή απαιτείται μόνο στις τελικές εξετάσεις των μαθημάτων στο τέλος του εξαμήνου, οι οποίες πραγματοποιούνται σε εξεταστικά κέντρα στην Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης) ή στην Κύπρο, στην έδρα του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.
ΚΟΣΤΟΣ
Το κόστος του Μεταπτυχιακού είναι 5.800€ το οποίο αποπληρώνεται ως εξής:
- Προκαταβολή (460€) καταβάλλεται με την έγκριση και την εγγραφή στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα
- Το υπόλοιπο εξοφλείται σε δόσεις, το ποσό των οποίων προκύπτει από τα μαθήματα που δηλώνει ο φοιτητής σε κάθε εξάμηνο.
-
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Α) Προεγγραφή
- Ο/Η ενδιαφερόμενος συμπληρώνει την Αίτηση Εισδοχής και την αποστέλλει με email, χωρίς καμία δέσμευση ή χρέωση μαζί με τα σκαναρισμένα απαιτούμενα δικαιολογητικά (μεγέθους έως 25 MB) στο Τμήμα Διεκπεραίωσης Αιτήσεων (unic.crete@gmail.com). Εάν το μέγεθος των αρχείων είναι μεγαλύτερο από 25 ΜΒ, τότε θα αποστείλετε αντίστοιχο αριθμό emails.
- To Τμήμα Διεκπεραίωσης Αιτήσεων αναλαμβάνει την διαδικασία προεγγραφής του ενδιαφερόμενου, με τον έλεγχο και την αποστολή των δικαιολογητικών στο Πανεπιστήμιο.
- Το Πανεπιστήμιο αξιολογεί την αίτηση και αποστέλλει αποδοχή ή μη της αίτησης εγγραφής.
Β) Εγγραφή
- Σε περίπτωση που το πανεπιστήμιο αποδεχτεί το φοιτητή, η αίτηση του παραμένει ενεργή για 1 χρόνο. Στο διάστημα αυτό ο φοιτητής έχει το δικαίωμα να την ενεργοποιήσει, πραγματοποιώντας την κατάθεση της 1ης δόσης (Προκαταβολή) των διδάκτρων. Αν ο φοιτητής μετανιώσει για την παρακολούθηση, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και απλά δεν ενεργοποιεί την εγγραφή του.
- Σε περίπτωση που ο φοιτητής ενεργοποιήσει την εγγραφή του, το Πανεπιστήμιο του αποστέλλει με email όλα τα σχετικά στοιχεία και πληροφορίες για να ξεκινήσει η φοίτηση.
Κριτήρια Εισδοχής / Απαιτούμενα δικαιολογητικά:
- Συμπληρωμένη Αίτηση Εισδοχής (Κατεβάστε την από εδώ)
- Αντίγραφο Πτυχίου
- Αναλυτική Βαθμολογία Πτυχίου
- Αντίγραφο Μεταπτυχιακού + αναλυτική βαθμολογία (εάν διαθέτετε και άλλο Μεταπτυχιακό)
- Βιογραφικό σημείωμα
- Σύντομη έκθεση για τους προσωπικούς στόχους και τα ερευνητικά ενδιαφέροντα του υποψηφίου
(πχ ένα κείμενο στο word που αναφέρει λίγες πληροφορίες για εσάς, για ποιους λόγους επιθυμείτε να παρακολουθήσετε το μεταπτυχιακό, για τους προσωπικούς σας στόχους, τα ερευνητικά σας ενδιαφέροντα κ.α.) - Στοιχεία επικοινωνίας με δύο προτεινόμενα πρόσωπα για συστάσεις από τον ακαδημαϊκό ή επαγγελματικό χώρο (υπάρχει αντίστοιχο πεδίο στην αίτηση)*
* Μόνο για τα Μεταπτυχιακά: Διοίκηση Επιχειρήσεων, Εκπαιδευτική Ψυχολογία και Σχολική Ψυχολογία, απαραίτητες είναι και δύο (2) συστατικές επιστολές των προτεινόμενων προσώπων από τον ακαδημαϊκό ή επαγγελματικό χώρο. Συστατικές επιστολές μπορείτε να βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο κάντε κλικ εδώ. - Τυχόν προηγούμενη Διδακτική Εμπειρία
Μεταπτυχιακα
Εξ' αποστασεως
- Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση - Κοινό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο Πατρών
- Επιστήμες Αγωγής - Διδακτική της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας
- Επιστήμες Αγωγής - Διδακτική των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών
- Επιστήμες Αγωγής - Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση
- Επιστήμες Αγωγής - Μουσική Παιδαγωγική
- Επιστήμες Αγωγής - Τέχνες και Εκπαίδευση
- Επιστήμες Αγωγής - Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας
- Επιστήμες Αγωγής - Εκπαιδευτική Τεχνολογία
- Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση – Κοινό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο Πατρών
- Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας
- Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας - (TESOL)
- Εκπαιδευτική Ψυχολογία
- Δημόσια Διοίκηση
- Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA)
- Εγκληματολογία
- Νομική
- Διεθνείς Σχέσεις και Ευρωπαϊκές Σπουδές
- Ψηφιακό Νόμισμα
- Πληροφορική
- Οικογενειακή Ιατρική
- Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
- Θεολογία
- Κοινωνική Εργασία
- Επιστήμη Δεδομένων
- Φαρμακορρύθμιση/Κανονιστικές Υποθέσεις
- Δημόσια Υγεία