Επιστήμες Αγωγής - Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας
Πληροφορίες προγράμματος- Διάρκεια σπουδών: 3 Εξάμηνα (ελάχιστο)
- Τίτλος σπουδών: Μεταπττυχιακό στις Επιστήμες Αγωγής: Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας
- Επίπεδο τίτλου σπουδών: Μεταπτυχιακά
- Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
- Μέθοδος φοίτησης: Δια ζώσης ή Εξ΄ αποστάσεως
- Ελάχιστες πιστωτικές μονάδες: 30
- Ελάχιστες ευρωπαϊκές μονάδες: 90
Σκοπός
Ο σκοπός του προγράμματος είναι διπλός. Από τη μια, να βοηθήσει το φοιτητή να αποκτήσει βαθιά γνώση στον τομέα της εξειδίκευσής του μέσα από (α) την παρακολούθηση παιδαγωγικών μαθημάτων σε προκεχωρημένο επίπεδο, (β) τη μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας, και (γ) την αλληλεπίδραση με τα Μέλη ΔΕΠ και τους υπόλοιπους φοιτητές. Από την άλλη, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από (α) την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, (β) την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Εργασίας, και (γ) τη συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια ερευνητικού περιεχομένου. Γενικά, ο συνολικός σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει το φοιτητή να γίνει σκεπτόμενο άτομο και επιστήμων παιδαγωγός.
Προοπτικές Σταδιοδρομίας
Οι πτυχιούχοι του προγράμματος έχουν τις παρακάτω επιλογές:
- Να επιδιώξουν διοικητική θέση σε επίπεδο σχολείου (π.χ. Διευθυντής, Βοηθός Διευθυντής) ή/και Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (π.χ. Επιθεωρητής).
- Να εργαστούν ως επιμορφωτές στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
- Να καταλάβουν ακαδημαϊκή θέση σε ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές
Οι απόφοιτοι του Προγράμματος μπορούν να επιδιώξουν σπουδές διδακτορικού επιπέδου.
-
Στόχοι Προγράμματος για τους Φοιτητές
- Να προωθούν και να στηρίζουν την ποιοτική διδασκαλία μέσα από την ανάλυση κοινωνιολογικών, φιλοσοφικών και ψυχολογικών παραδοχών αναφορικά με την οργάνωση, διεξαγωγή και αξιολόγηση της διδασκαλίας.
- Να συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας, ασκώντας καθοδηγητικό και συμβουλευτικό ρόλο τόσο ως προς την ανάπτυξη προγραμμάτων σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και ως προς την οργάνωση, διεξαγωγή και αξιολόγηση της διδασκαλίας.
- Να εμβαθύνουν στα πορίσματα ερευνών καθώς και σε μεθοδολογικά ζητήματα αναφορικά με την οργάνωση και διεξαγωγή της διδασκαλίας.
- Να αξιοποιούν τη νεότερη τεχνολογία για σκοπούς διδασκαλίας και μάθησης.
- Να εμβαθύνουν σε θέματα τεχνογνωσίας, κατασκευής δοκιμίων επιτευγμάτων, ανάλυσης και τεκμηρίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και παρακολούθησης της ακαδημαϊκής προόδου των μαθητών.
- Να εφαρμόζουν ποικιλία τεχνικών για συστηματική παρατήρηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας.
- Να εμβαθύνουν σε θέματα τεχνογνωσίας, τα οποία σχετίζονται με την παιδαγωγική καθοδήγηση και την ανάπτυξη προσωπικού.
- Να ασκούν ρόλο «καταλύτη» σε θέματα ποιοτικής διδασκαλίας, σχολικής κουλτούρας και σχολικού οράματος, καθώς και ανάπτυξης της σχολικής μονάδας, ως συνόλου.
- Να εξετάζουν κριτικά τα αποτελέσματα εκπαιδευτικών ερευνών και τις προεκτάσεις τους στην καθημερινή εργασία της σχολικής μονάδας και να οργανώνουν τη δική τους ερευνητική προσπάθεια.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Να εμβαθύνουν στη βασική βιβλιογραφία της Κατεύθυνσης.
- Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα της Κατεύθυνσης που επέλεξαν και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στο σχολικό συγκείμενο.
- Να εξετάσουν κριτικά αποτελέσματα ερευνών στην Κατεύθυνση και τις προεκτάσεις τους στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική μονάδα και το εκπαιδευτικό σύστημα.
- Να επισημάνουν προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του συστήματος και να προγραμματίσουν έρευνα για την αντιμετώπισή τους.
- Να αναλύουν κριτικά εκπαιδευτικά προβλήματα εξετάζοντας τις κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις τους και να σχεδιάσουν δράση για την αντιμετώπισή τους.
- Να αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους που σχετίζονται με την Κατεύθυνση με στόχο τη βελτίωση υφιστάμενων πρακτικών ή την εισαγωγή νέων διαδικασιών.
- Να συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό των πρακτικών που εφαρμόζονται στην Kατεύθυνση, π.χ. διοίκηση σχολείου, ποιοτική διδασκαλία, συνεκπαίδευση.
- Να εφαρμόζουν δεξιότητες που απέκτησαν για την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων, π.χ. αξιολόγηση μαθητών/συστήματος/ προγραμμάτων, προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων, επικοινωνία με εσωτερικά και εξωτερικά ακροατήρια, καθοδήγηση, επιμόρφωση και ανάπτυξη.
- Να αξιοποιούν το ανθρώπινο κεφάλαιο κατά την εισαγωγή καινοτομιών και την εισαγωγή νέων πρακτικών και διαδικασιών.
- Να ενεργούν ως φορείς αλλαγής και καινοτομίας και να στηρίζουν βελτιωτικές προσπάθειες.
-
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Section: A - Έρευνα και Αξιολόγηση (Ο Φοιτητής επιλέγει 2 μαθήματα)
Course Id Credits ECTS EDUC-510DL Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας 3 9 EDUC-511DL Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας 3 9 EDUC-512DL Ποσοτική Έρευνα και Εκπαιδευτική Στατιστική 3 9 EDUC-610DL Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση 3 9 EDUC-611DL Προκεχωρημένες Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας 3 9 EDUC-612DL Προκεχωρημένες Μορφές Στατιστικής Ανάλυσης 3 9 Section: B - Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (Ο Φοιτητής επιλέγει 1 μάθημα)
Course Id Credits ECTS EDUC-500DL Φιλοσοφικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 3 9 EDUC-501DL Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 3 9 EDUC-502DL Κοινωνιολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 3 9 EDUC-503DL Εκπαιδευτικά Κινήματα και Νεωτερισμοί 3 9 EDUC-504DL Συγκριτική Παιδαγωγική 3 9 EDUC-505DL Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης 3 9 EDUC-601DL Μάθηση και Νόηση 3 9 Section: C - Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας (Υποχρεωτικά μαθήματα)
Course Id Credits ECTS EDUC-533DL Βασικές Αρχές και Διαδικασίες Ανάπτυξης και Αξιολόγησης Προγραμμάτων 3 9 EDUC-560DL Θεωρία και Μεθοδολογία της Διδασκαλίας 3 9 EDUC-572DL Παρατήρηση και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας 3 9 Section: D - Μαθήματα Περιορισμένης Επιλογής - Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας
Σημείωση: Επιλογή Α: 3 μαθήματα (9 CR/27 ECTS) ή
Επιλογή Β: 1 μάθημα (3 CR/9 ECTS) και EDUC-699DL Διατριβή Μάστερ (6 CR/18 ECTS)Το EDUC-697DL και το EDUC-699DL εκπονούνται στο πεδίο της Θεωρίας, Πρακτικής και Αξιολόγησης Διδασκαλίας.
Το μάθημα EDUC-697DL μπορεί να επιλεγεί μόνο μετά από συναίνεση του Προέδρου του Τμήματος και Συντονιστή Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Course Id Credits ECTS EDUC-532DL Σχολικά Βιβλία: Συγγραφή, Αξιολόγηση, Έρευνα 3 9 EDUC-536DL Αξιολόγηση Προγραμμάτων 3 9 EDUC-551DL Νέες Τεχνολογίες στη Μάθηση 3 9 EDUC-561DL Παιδαγωγική και Διδακτική Καθοδήγηση 3 9 EDUC-562DL Συναισθήματα και Μάθηση 3 9 EDUC-568DL Μοντέλα Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας 3 9 EDUC-569DL Ποιοτική Διδασκαλία: Ερευνητικές Προσεγγίσεις και Αποτελέσματα 3 9 EDUC-575DL Αρχές και Μοντέλα Επιμόρφωσης και Ανάπτυξης Προσωπικού 3 9 EDUC-697DL Εξατομικευμένη Μελέτη 3 9 Section: E - Σεμινάρια (Υποχρεωτική παρακολούθηση)
Course Id Credits ECTS EDUC-591DL Σεμινάριο Ι: Θεματικά Πεδία Κατεύθυνσης 1 3 EDUC-592DL Σεμινάριο ΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων 1 3 EDUC-593DL Σεμινάριο ΙΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων 1 3 Section: F - Μεταπτυχιακή Εργασία
Notes: EDUC-699DL Διατριβή Μάστερ είναι υποχρεωτική για την Επιλογή Β και εκπονείται στο πεδίο της Θεωρίας, Πρακτικής και Αξιολόγησης Διδασκαλίας.
Course Id Credits ECTS EDUC-699DL Μεταπτυχιακή Εργασία 6 18 -
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ο φοιτητής θα πρέπει να ολοκληρώσει 30 πιστωτικές μονάδες/credits 90 ECTS.
Το πρόγραμμα μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε ενάμισι έτος ή μέσα σε 4 χρόνια.
Η φυσική παρουσία του φοιτητή απαιτείται μόνο στις τελικές εξετάσεις των μαθημάτων στο τέλος του εξαμήνου, οι οποίες πραγματοποιούνται σε εξεταστικά κέντρα στην Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης) ή στην Κύπρο, στην έδρα του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.
ΚΟΣΤΟΣ
Το κόστος του Μεταπτυχιακού είναι 6.480€ το οποίο αποπληρώνεται ως εξής:
- Προκαταβολή (460€) καταβάλλεται με την έγκριση και την εγγραφή στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα
- Το υπόλοιπο εξοφλείται σε δόσεις, το ποσό των οποίων προκύπτει από τα μαθήματα που δηλώνει ο φοιτητής σε κάθε εξάμηνο.
-
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Α) Προεγγραφή
- Ο/Η ενδιαφερόμενος συμπληρώνει την Αίτηση Εισδοχής και την αποστέλλει με email, χωρίς καμία δέσμευση ή χρέωση μαζί με τα σκαναρισμένα απαιτούμενα δικαιολογητικά (μεγέθους έως 25 MB) στο Τμήμα Διεκπεραίωσης Αιτήσεων (unic.crete@gmail.com). Εάν το μέγεθος των αρχείων είναι μεγαλύτερο από 25 ΜΒ, τότε θα αποστείλετε αντίστοιχο αριθμό emails.
- To Τμήμα Διεκπεραίωσης Αιτήσεων αναλαμβάνει την διαδικασία προεγγραφής του ενδιαφερόμενου, με τον έλεγχο και την αποστολή των δικαιολογητικών στο Πανεπιστήμιο.
- Το Πανεπιστήμιο αξιολογεί την αίτηση και αποστέλλει αποδοχή ή μη της αίτησης εγγραφής.
Β) Εγγραφή
- Σε περίπτωση που το πανεπιστήμιο αποδεχτεί το φοιτητή, η αίτηση του παραμένει ενεργή για 1 χρόνο. Στο διάστημα αυτό ο φοιτητής έχει το δικαίωμα να την ενεργοποιήσει, πραγματοποιώντας την κατάθεση της 1ης δόσης (Προκαταβολή) των διδάκτρων. Αν ο φοιτητής μετανιώσει για την παρακολούθηση, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και απλά δεν ενεργοποιεί την εγγραφή του.
- Σε περίπτωση που ο φοιτητής ενεργοποιήσει την εγγραφή του, το Πανεπιστήμιο του αποστέλλει με email όλα τα σχετικά στοιχεία και πληροφορίες για να ξεκινήσει η φοίτηση.
Κριτήρια Εισδοχής / Απαιτούμενα δικαιολογητικά:
- Συμπληρωμένη Αίτηση Εισδοχής (Κατεβάστε την από εδώ)
- Αντίγραφο Πτυχίου
- Αναλυτική Βαθμολογία Πτυχίου
- Αντίγραφο Μεταπτυχιακού + αναλυτική βαθμολογία (εάν διαθέτετε και άλλο Μεταπτυχιακό)
- Βιογραφικό σημείωμα
- Σύντομη έκθεση για τους προσωπικούς στόχους και τα ερευνητικά ενδιαφέροντα του υποψηφίου
(πχ ένα κείμενο στο word που αναφέρει λίγες πληροφορίες για εσάς, για ποιους λόγους επιθυμείτε να παρακολουθήσετε το μεταπτυχιακό, για τους προσωπικούς σας στόχους, τα ερευνητικά σας ενδιαφέροντα κ.α.) - Στοιχεία επικοινωνίας με δύο προτεινόμενα πρόσωπα για συστάσεις από τον ακαδημαϊκό ή επαγγελματικό χώρο (υπάρχει αντίστοιχο πεδίο στην αίτηση)*
* Μόνο για τα Μεταπτυχιακά: Διοίκηση Επιχειρήσεων, Εκπαιδευτική Ψυχολογία και Σχολική Ψυχολογία, απαραίτητες είναι και δύο (2) συστατικές επιστολές των προτεινόμενων προσώπων από τον ακαδημαϊκό ή επαγγελματικό χώρο. Συστατικές επιστολές μπορείτε να βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο κάντε κλικ εδώ. - Τυχόν προηγούμενη Διδακτική Εμπειρία
Μεταπτυχιακα
Εξ' αποστασεως
- Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση - Κοινό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο Πατρών
- Επιστήμες Αγωγής - Διδακτική της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας
- Επιστήμες Αγωγής - Διδακτική των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών
- Επιστήμες Αγωγής - Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση
- Επιστήμες Αγωγής - Μουσική Παιδαγωγική
- Επιστήμες Αγωγής - Τέχνες και Εκπαίδευση
- Επιστήμες Αγωγής - Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας
- Επιστήμες Αγωγής - Εκπαιδευτική Τεχνολογία
- Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση – Κοινό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο Πατρών
- Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας
- Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας - (TESOL)
- Εκπαιδευτική Ψυχολογία
- Δημόσια Διοίκηση
- Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA)
- Εγκληματολογία
- Νομική
- Διεθνείς Σχέσεις και Ευρωπαϊκές Σπουδές
- Ψηφιακό Νόμισμα
- Πληροφορική
- Οικογενειακή Ιατρική
- Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
- Θεολογία
- Κοινωνική Εργασία
- Επιστήμη Δεδομένων
- Φαρμακορρύθμιση/Κανονιστικές Υποθέσεις
- Δημόσια Υγεία
Δια ζωσης
- Επιστήμες Αγωγής - Διδακτική της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας
- Επιστήμες Αγωγής - Διδακτική των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών
- Επιστήμες Αγωγής - Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση
- Επιστήμες Αγωγής - Μουσική Παιδαγωγική
- Επιστήμες Αγωγής - Τέχνες και Εκπαίδευση
- Επιστήμες Αγωγής - Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας
- Επιστήμες Αγωγής - Εκπαιδευτική Τεχνολογία
- Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας
- Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας - (TESOL)
- Εκπαιδευτική Ψυχολογία
- Δημόσια Διοίκηση
- Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA)
- Εγκληματολογία
- Διεθνείς Σχέσεις και Ευρωπαϊκές Σπουδές
- Ψηφιακό Νόμισμα
- Πληροφορική
- Οικογενειακή Ιατρική
- Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
- Θεολογία
- Κοινωνική Εργασία
- Ψηφιακά Μέσα και Επικοινωνία (3 Κατευθύνσεις)
- Μηχανική Πετρελαίου, Φυσικού Αερίου και Ενέργειας
- Επιστήμη Δεδομένων
- Φαρμακορρύθμιση/Κανονιστικές Υποθέσεις
- Ορθοπεδική Επιστήμη και Αποκατάσταση
- Δημόσια Υγεία